Înscrierea cetăţenilor români cu drept de vot, cu domiciliul sau reşedinţa în Ungaria, în Registrul Electoral pentru alegerile parlamentare din România din 11 decembrie 2016
Cetățenii români cu drept de vot, cu domiciliul sau reședința în Ungaria se pot înscrie în Registrul Electoral pentru alegerile
parlamentare din 11 decembrie 2016, până
la data de 14 septembrie 2016, ora 24:00.
Solicitările de înscriere în registrul electoral pot fi transmise și prin
email (cu subiectul email-ului - Cerere de înscriere în Registrul electoral
- alegeri parlamentare 2016), prin poştă sau depuse
personal la:
-
Ambasada României la Budapesta (1146 Budapest, Thököly út
72, email: budapesta@mae.ro )
-
Consulatul General al României la Gyula (5700 Gyula,
Munkácsy Mihály utca 12 gyula@mae.ro)
-
Consulatul General al României la Szeged (6720 Szeged, Kelemen utca 5 szeged@mae.ro )
Cererea de înscriere trebuie să fie
însoţită de o copie a paşaportului cu menţionarea statului de domiciliu, în
cazul cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate, respectiv o copie a
actului de identitate românesc (paşaport, carte de identitate, buletin de
identitate) şi o copie a documentului care dovedeşte dreptul de şedere,
eliberat de autorităţile ungare, toate aflate în
termenul de valabilitate. În cazul celor care au in continuare domiciliul pe
teritoriul Romaniei este suficient să anexeze o copie a cărţii de identitate sau
a paşaportului, plus o copie a documentului emis de autorităţile ungare, care
atestă şederea lor pe teritoriul ungar.
Documentele care dovedesc
dreptul de şedere în Ungaria sunt: Card de domiciliu, Card de înregistrare
pentru cetăţenii SEE, Permis de şedere permanentă, Permis de şedere, Adeverinţă
de stabilire a domiciliului.
Pentru cetăţenii români
care deţin şi cetăţenia ungară, documentele de identitate eliberate de
autorităţile locale ungare (carte de identitate, paşaport, etc.) reprezintă dovada
de reşedinţă în Ungaria.
Înscrierea în Registrul Electoral
se poate realiza astfel:
Ø Se completează formularul de înscriere în Registrul Electoral pentru
votul în străinătate cu datele personale şi se bifează una dintre cele două
opţiuni: vot prin corespondenţă sau vot la secţia înfiinţată la cerere; se
semnează şi se datează. Formularul poate fi descărcat de pe site-ul MAE (http://www.mae.ro/sites/default/files/file/anul_2016/2016_alegeri/cerere_inscriere_vot_in_strainatate.pdf) şi este disponibil în variantă tipărită la orice ghişeu consular.
Ø Se anexează copiile documentelor necesare: pentru cetățenii care și-au
stabilit domiciliul în străinătate, copia pașaportului cu menţionarea statului
de domiciliu, iar pentru cetățenii români care continuă să aibă domiciliul în
România însă și-au stabilit reședința în străinătate, copia documentului
românesc de identitate (carte de identitate sau pașaport) și copia documentului
care dovedeşte reşedinţa în străinătate. Pe site-ul MAE este disponibilă lista
documentelor care atestă reşedinţa în străinătate pentru fiecare stat (http://www.mae.ro/sites/default/files/file/anul_2016/2016_alegeri/omae500.pdf).
Ø Cererea de înscriere în Registrul Electoral şi documentele anexate se
trimit prin e-mail, prin poştă sau se depun personal la Ambasada
României la Budapesta sau la Consulatele Generale ale
României de la Gyula sau Szeged. Pentru
a veni în sprijinul alegătorilor, începând din 5 septembrie 2016, legislația în
vigoare (Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 47/2016) permite transmiterea
cererilor de înscriere (semnate și scanate) și prin e-mail.
Pentru informațiile utile
privind votul la alegerile parlamentare de la 11 decembrie 2016, în afara țării
consultați pagina de internet MAE Alegeri
parlamentare 2016 http://www.mae.ro/parlamentare-2016.
Comentarii
Trimiteți un comentariu